czwartek, 4 kwietnia 2013

Tkaniny.

Co dobrego dały Wam moje nauki?Ciekawa jestem bardzo czy Wam pomogły moje pierwsze rady?
Tymczasem dziś chcę napisać troszkę o tkaninach .
Bardzo często słyszę rozżalone głosy-"cóż że tkanina jest ładna,ale nie praktyczna,po jednorazowym założeniu,gniecie się lub wypycha na kolanach lub w łokciu",lub po jedno razowym upraniu,zmechacona,jest duszna,i.t.d.Jeśli kupujemy materiał nie zastanawiamy się nad jego pochodzeniem ,z jakich surowców został wykonany,rodzaj wykończenia,narażamy się niekiedy na
niepotrzebne koszty i przykre rozczarowanie.A przecież każdy asortyment naszej garderoby muszą spełniać swoją rolę pod względem estetyki,higieny,wytrzymałości,jeśli fason i materiał podstawowy,dodatki będą dostosowane do warunków użytkowania.
Coraz częściej w szyciu stosuje się tkaniny z włókien sztucznych i syntetycznych.Wadą ich jest to,że
nie wchłaniają wilgoci,potu i są wrażliwe na wysoką temperaturę.Natomiast zaletą tych tkanin jest to że są wytrzymałe na rozrywanie,nie gniotą się.
Nasz ubiór powinien być wygodny,estetyczny wygląd,modny fason.Dlatego też musi być wykonany
z dobrze dobranej tkaniny.
Z płótna,teksasu,drelichu,sztruksu,szyjemy modele proste o charakterze sportowym,sukienka z kołnierzem,tunikę,wszelkie ubiory na szelkach,sportowe spódnice z kieszeniami lub karczkiem.
Z tkanin lekkich jak jedwab,muślin,batyst,atłas,uszyjemy modele suto marszczone,kloszowe,ozdobione falbankami.Bluzki letnie uszyjemy (batystu popeliny,etaminy,
kretonu.Sukienki lub bluzki wizytowe doskonale będą wyglądać z szyfonu lub jedwabiu.
Spódnicę plisowaną lub z kontrafałdami najlepiej uszyć z tkaniny wełnianej.Długo utrzymuje zaprasowania jest sprężysta i co najważniejsze nie gniecie się.Może też być wełna z elaną lub elanobawełną.Dzianiny elastyczne są kurczliwe przy prasowaniu gorącą parą,trzeba przed krojeniem taką tkaninę zdekatyzować(uprać w letniej wodzie)Podczas szycia zbyt grubą igłą spowoduje uszkodzenie oczek tkaniny,najlepsze igły są kulkowe niemieckie typowe do streczu lub dzerseju.
Przed prasowaniem szwów przeprowadżcie próbę na ścinku aby później nie płakać nad rozlanym
mlekiem.Przed przystąpieniem do krojenia tkaniny należy ją bardzo dokładnie obejrzeć.
Nie wykryty defekt n.p.dziurka,smuga albo plama,może po skrojeniu znaleźć się na przodzie sukienki,na tyle bluzki lub spódnicy obniżając wartość estetyczną naszego ubioru.
A teraz wybierzcie modele zaprojektujcie własny projekt bluzki,spódnicy lub sukienki i szukajcie
odpowiedniej tkaniny,pamiętając o swojej figurze i stylu.
Jeszcze dwa ,trzy posty pouczające,i będziemy małymi kroczkami zaczynać szyć. 

8 komentarze:

  1. Pani Danusiu,a jakby jeszcze napisać coś obszerniejszego o flizelinach i o igłach do maszyn(jaki nr do jakich tkanin,itd.)Wie Pani co mam namyśli a nie chcę się dużo rozpisywać.Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za pomysł,napisania nowego artykułu,jutro 06.04.2013 będę pisała w poście
    o radach na temat dobrego szycia i na pewno napiszę o tym o co Pani prosi.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tkaniny kocha praktycznie każda kobieta. Przecież to z nich zrobione są nasze ciuchy, które tak uwielbiamy kupować, nosić i kolekcjonować. Ja sama szyje dużo na maszynie i materiały do szycia zawsze kupuje z https://ctnbee.com/pl/kolekcje/materialy-do-szycia gdyż wiem, że dostanę tam produkty które w pełni mnie zadowolą. Poza tym lubię eksperymentować, a duży wybór wzorów i kolorów to tylko kolejny powód dla którego uruchamiam maszynę do szycia i przerabiam tkaniny w cuda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio w 100% się z Tobą zgadzam.A tę stronę z tkaninami na pewno zajrzę.Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo pomysłów do szycia.

      Usuń
  4. Jestem przekonana, że wybór odpowiednich tkanin może faktycznie nam zmienić nasze wnętrza jeżeli wykorzystamy je odpowiednio. Dlatego jak czytałam https://domabc.pl/dom,ac253/tekstylia-ktore-zachwycaja-ozdobne-zaslony-do-salonu,8530 to rzeczywiście niektóre tkaniny możemy fajnie wykorzystać na różnego rodzaju zasłony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię Natalio bardzo serdecznie.Ja właśnie będę teraz szyła nowe siedzenia na krzesła i dziękuję za link do strony.Życzę udanego tygodnia i dużo słońca.

      Usuń
  5. Oczywiście same tkaniny ro temat bardzo szeroki i można byłoby o nim pisać wiele. Ja całkiem od niedawna zajęłam się szyciem i mam już pierwsze udane prace za sobą. Słyszałam również ze odpowiednia dzianina na bieliznę zazwyczaj jest trochę innego rodzaju niż np. ta stosowana przy normalnych ciuchach. Na ile to jest prawda tego nie wiem, ale liczę na to, że niedługo się o tym przekonam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia w dziedzinie szycia.A temat tkanin to rzeczywiście studnia bez dna.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger