sobota, 1 czerwca 2013

Chłopcy również lubią być ładnie ubrani

Dziś Dzień Dziecka.
Postanowiłam dodać jeszcze jednego posta na temat szycia dla chłopców,nie wyczerpałam tego tematu do końca w poprzednim poście.
Cóż robić w tak paskudny dzień mam na myśli pogodę,miał być grill,kiełbaski,szaszłyki,śmiech wnucząt,granie w piłkę,pogoda zniweczyła wszystkie plany.Córka i siostrzenice pojechały do
Tesco,organizuje festyny dla dzieci w galerii.
Wykorzystam ten wolny dzień i napiszę jeszcze o dzieciach a szczególnie o chłopcach.
Mali chłopcy w koszulkach czują się bardzo dorośle.W koszuli z małą stójką i rękawami zakończonymi mankietami,albo w koszuli z kołnierzykiem i podwiniętymi rękawami dodają szyku tak ja tata.
Ze względu na delikatny naskórek dziecka odzież należy szyć z tkanin lekkich,przewiewnych,łatwych do prania,już nie mówiąc z tkanin farbujących!!!NIE!!!
Odzież wygodna,dobrze wykonana,w kolorach dobranych do typu dziecka, wpływa w dużej mierze
na dobre samopoczucie(podobnie jest z nami dorosłymi)Kolory czerwone i pomarańczowe u większości dzieci powodują stan ogólnego podniecenia i rozdrażnienia(czy wiedziałyście o tym?)
Natomiast kolory pastelowe,działają łagodnie i uspokajająco.
Przy projektowaniu i krojeniu odzieży należy przewidywać fałdy,zapasy na szwy
szerokie obręby,które pozwolą poszerzyć lub przedłużyć ubranko.Kupujcie dla małych dzieci
tkaniny tańsze,droższe raczej dla dzieci starszych(powyżej10 lat).
Tkaniny podgumowane mogą powodować podrażnienia skóry u dziecka.Najlepsze są bawełna,len
wełna i miękka etamina.
Przedstawiam Wam formę koszulki dla chłopca.
W formie dla dzieci trzeba uwzględnić to iż dzieci ramionka mają prawie że proste,nie mają spadku
tak ja dorośli.    W rękawku na dole rysujemy linię prostą(punkt 4 czerwona strzałka) ,nie tak jak w koszulach męskich(czerwony mazak pokazuje linię dołu rękawa dla mężczyzn.Rękaw główkę ma bardziej prostą,i małą różnicę
podkroju pach,pacha przodu i tyłu jest prawie taka sama.(punkty-3 i 2)
P-PRZÓD, T-TYŁ, R-RĘKAW, K1-KIESZONKA,  K2-KARCZEK DO TYŁU,  K3-KOŁNIERZYK
Punkt 5-mankiet,p.6-nadcięcie na rozporek,  na tyle rękawka na linii dolnej ,na dł. 5cm.
Podpunkt - a to środek tyłu,b-odszycie fałdki z tyłu,K 1-miejsce naszycia kieszonki na przodzie,
Z przodu od podkroju szyi ku dołowi na środku przodu dodajemy 3 cm. na zapięcie.
Punkt 0-to pachy przodu i tyłu.
Punkt 1-pokazuje Wam stójkę,nie szyjcie szerokich stójek swoim chłopcom bo będzie im nie 
wygodnie,stójka do koszulki nie powinna być szersza niż 2 cm. po uszyciu.
Mankiet powinien być 3-4 cm. mniejszy od szerokości dolnej rękawa.
T
Takie koszulki możecie szyć,modele obecnie modne.
Ta bluzeczka jest po wnuczce,zmieniłam kołnierzyk,dodałam tą samą tkaninę na dole,zmieniłam 
guziki na granatowe,obecnie ubiera ją Kuba w domu.
Tu przedłużone rękawki,doszyty kołnierzyk,i koszulka jak nowa.
Aplikacje można zrobić samemu,nie muszą być przepiękne,czyż nie ładna kieszonka?

 Moje propozycje kilku aplikacji które możecie wykonać same,pirat na koszulce,lub narzędzia
i wnuczek będzie "ZŁOTA RĄCZKA"
Dziewczynce na spodenkach białe lub niebieskie kwiatuszki,ozdobią proste spodenki.
Aplikacje możecie wykonać same,należy narysować wzór na papierze,następnie wyciąć z tkaniny,(po długości to bardzo 
ważne), po lewej stronie podkleić fizelinę,nałożyć na kurteczkę,bluzeczkę lub dres,spodenki,przyfastrygować 0.5cm. od brzegów naszej aplikacji,to dlatego aby zygzak(dzierganie)nie
łapał fastrygi,bo ciężko nam będzie później ją wypróć.Tak przygotowaną aplikację dziergamy wąskim zygzakiem i gęsto.Starajcie się dziergać tak aby połowa zygzaka była na brzegu aplikacji
a połowa załapywała wyrób na którym naszywamy,to wówczas nie będzie strzępków,i nie trzeba po
skończeniu ich obcinać.A jeśli już gdzieniegdzie nam wyjdą to obcinajcie je powoli aby nie uszkodzić ściegu.
Aby rozweselić ciemne spodenki możecie naszyć kawałek bawełnianej tasiemki,do patki kawałek uszytej szlufki,lub naszyć kolorowe guziczki.
Obecnie jest modne łączenie różnych kolorów tkanin,piękne są te gotowe szczególnie dla nas,dorosłe
kobiety,dlaczegóż by nasze małe nie miały być na topie z modą.Ja proponuję skromną a zarazem delikatną
sukieneczkę dla małej modnej damy.
,
Kołnierzyk bebetka będzie zawsze modny,nie jest trudny do uszycia,zobaczcie dokładnie jak jest wszyty,na zdjęciu widać wyraźnie .
O dzieciach mogłabym pisać i pisać ale musiałabym utworzyć nowy blog,na ten poświęcam 
dużo czasu,a co jeszcze drugi to nie dla mnie,jeden wystarczy.
Nie wiem czy usatysfakcjonowałam wszystkie Panie,napiszcie do mnie,lubię czytać Wasze komentarze.Następne posty będę pisała już dla Pań uczących się szyć.Czytajcie i piszcie!!!
 

6 komentarze:

  1. Nie mam niestety chłopca, ale z ciuszkami dla córki szaleję :) Nie wiedziałam, że aż tak bardzo żywe kolory pobudzają, ale moja jest takim szaleńcem, że już chyba nie wiele u nas to zmieni :) Aplikacje często stosuje i uwielbiam ten sposób ozdabiania ubrań i nie tylko. Ale dała mi tu Pani inspiracje do kolejnych nowych aplikacji, ostatnio brakło weny, a tu mi powróciła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aplikacja dla "złotej rączki" jest przepiękna i pomysłowa! Przedłużenie rękawów jest też super :-) Jednym słowem bardzo pomocny post :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję,nie byłam pewna czy cokolwiek skorzystacie z moich rad.Opisała bym wymiary koszulki,ale jest tego bardzo dużo,może między postami o szyciu jeszcze wrócę do tego tematu.
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, że niewielka aplikacja, moze w prosty i szybki sposób odmienić ubranie. Pamiętam jak wyhaftowałam córeczce na prostej, białej koszulce motylka,to przez cały dzień w niej chodziła i nie mogła się z nią rozstać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś Pani nie słychać.Mam już spódnicę,czapeczkę zrobiłam dla córci rewelacja,chodzi nawet po mieszkaniu,dół zrobiłam tak jak Pani pisała,białą
    w kwiatuszki.Koszulkę odrysowałam po kolei,forma jest tylko co dalej.Gorąco ściskam,proszę o nas
    pamiętać.Marta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem!!!Zamawiam Pice i zaczynam dla Was pisać.
    Zawsze o Was pamiętam.Nawet przez te kilka dni
    przygotowałam nowy post,z myślą o Paniach
    uczących się szyć i dla tych które szyją.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger