wtorek, 25 czerwca 2013

Jak uszyć w dwie godziny Top,z dekoltem "WODA"

Dziś na moim blogu pokażę zdjęcia i opiszę jak szybko i prosto można uszyć TOP.
W poprzednich postach opisałam Paniom szablony do skrojenia topu z dekoltem  "Woda" lub inaczej
zwany"fala". Post o tytule"Szyjemy same Top z dekoltem"woda"-forma.
Mam nadzieję że ten post pomógł Wam w udoskonaleniu umiejętności wykonywaniu formy
i w krojeniu,sprawił,że macie ochotę pogłębiać swoją wiedzę na temat szycia krok po kroku. Jeśli podejdziecie do tego zadania na poważnie i uzbroicie się w cierpliwość na pewno razem (z moja pomocą) uszyjemy jeszcze wiele modeli naszej garderoby. Macie duże szanse mieć dobry fach chociażby na własne potrzeby.
Jeśli zrozumiałyście i wykonałyście dobrze szablony, które Wam udostępniłam i wykonałam dla Was, to już następny krok jest tylko własnoręczne uszycie topu na domowej maszynie, we własnym warsztacie. 
Dobry start może być końcowym efektem dla naszej przyszłości, bardzo ważny.
Można przegrać w życiu wiele sposobnych sytuacji, myśląc.
Przychodzi czas, aby przestać myśleć, a przejść do działania. Można znaleźć sposób, aby to zrobić, choćby czytając mojego bloga.
Idź na przód i wypełniaj luki!
Dla tych z Was, które przegapiły mojego bloga, to miło mi, że wracacie.
Ale zanim Wam pokażę, jak uszyć top napiszę kilka zdań wyjaśnienia dlaczego długo nie pisałam postów.               Jak to w życiu bywa nie zawsze jest kolorowo.
Przede wszystkim zmogła mnie choroba. Zapalenie oskrzeli, które przeszło na prawe płuco. Leki, a szczególnie antybiotyk powodował, że byłam niekontaktowa, 3 dni było ze mną bardzo źle.
OB- 96, cholesterol-280, za dużo krwinek białych, a czerwonych za mało.
Ciągle dom, lekarz, powtarzanie badań, zmiana leków itd.
Muszę to napisać, że mam bardzo dobrego domowego lekarza, wczuwa się w stan ogólny pacjenta, jest miły i bardzo skrupulatny, co w dzisiejszych czasach jest rzadkością. Po dwóch tygodniach leczenia już doszłam do siebie, połykam witaminy wspomagające organizm, a także zastrzyki z witaminą B12.
Na pewno wiele z Was myślało, że już nie będę prowadzić bloga bo AdSense zablokowało mi reklamy, kilka kliknięć przez niewłaściwe osoby i mały mój zarobek umknął. Lecz nie był to powód moich krótkich wakacji. Bez tych reklam nadal będę z Wami, i pisała bloga. Chciałam chociaż trochę zarobić, aby mi się zwróciły koszty związane z prowadzeniem bloga (zakup domeny, poradników). Ale już się z tym pogodziłam, było mi na początku przykro, gdy po tygodniu włączyłam komputer i zobaczyłam wiadomości od AdSense. Mówi się trudno i żyje się dalej. Może mój informatyk coś na to zaradzi, a ja jeszcze długo Wam posłużę radami. Porażki nie zrażają mnie tak szybko, wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej mobilizują do pracy, to tak jak w szyciu, każdy model źle uszyty poprawiam dotąd, aż będzie dobrze.
Otwarty umysł, silna wola to atrybuty kobiety pracującej i wytrwałej.
Ale przecież każda z nas ma chwile zwątpienia.
...inteligentny nie zawsze jest mądry,
...a głupi nie zawsze jest głupi!
Wiem, co wiem i tak trzymać!
Wątki o szyciu będę kontynuować, więc kładę palce na klawiaturze i piszę do Was.
Otwieram dla Was serce i umysł.
Wracam do dzisiejszego tematu.
Top, który dla Was dzisiaj uszyłam w ciągu 2 godzin jest bardzo łatwy w uszyciu. Ponieważ sposób szycia opisowy nic by Wam nie pomógł, szyłam po kolei etapami i robiłam zdjęcia.

 Do wykończenia podkroju szyi i pach będzie potrzebna skośna lamówka, szerokość wedle uznania z każdej z Pań. Lamówkę skroiłam z tkaniny bawełnianej kontrastowej, top będzie troszkę urozmaicony lamówką, doda lepszego efektu (bynajmniej ja tak sądzę, a Wy możecie ocenić w komentarzach, czy dobrze zrobiłam dodając lamówkę z innej tkaniny). Moją lamówkę połączyłam od razu bo miałam 3 kawałki, nie będę musiała przerywać szycia, jeśli mi braknie na wylamowanie pach. Zawsze tak robię w ten sposób, ponieważ szybciej wykonuje się lamowanie, niekoniecznie topu (fartuszków, bluzek, kołnierzyków itp)
Z
 Szycie naszego topu zaczynamy od wylamowania podkroju szyi z tyłu,do lewej strony tkaniny układamy lamówkę równo,brzeg do brzegu i przyszywamy na szerokość stopki. Panie nie wprawione
jeszcze dobrze do bezpośredniego przestębnowania pliski,mogą drugi jej brzeg sobie 
równo zafastrygować,podwijając ją na 0.5cm. 
Pamiętajcie o uciąganiu lekko pliski.                                                                                                                                                                                      
 Następnie przeszyty szew zaprasowujemy do góry,modelując żelazkiem pliskę i kształt szyi,po prawej stronie podwinięty brzeg lamówki na 0.5 cm.stębnujemy ładnie równo,szerokość lamówki musi być  równa na całym odcinku szyi.
W ten sposób modelujemy żelazkiem naszą skośną pliskę,wszystkie podkroje zachowują wówczas swój kształt.

 Tył i przód złóżcie na pół ,linia środka przodu i tyłu będzie nam potrzebna na zaznaczenie linii środkowej zaszewek.
Następnie środek przodu dokładamy do początku najgłębszego punktu podkroju pachy i żelazkiem przeprasowujemy
delikatnie środek naszych zaszewek z przodu i z tyłu.Jest to łatwy sposób bo nie musimy zaznaczać
szpilkami,ani rysować mydełkiem czy też ołówkiem. 
Tak wygląda zaprasowany nasz środek wszystkich zaszewek,przodu i tyłu.Po lewej stronie tkaniny
zaznaczamy tylko kropkami,początek i koniec zaszewki,na linii pasa odmierzamy 0.7cm. szerokość zaszewki w połowie .
 Na tym zdjęciu chcę Paniom pokazać jak wyglądają zaszewki po uszyciu,a szczególnie początek od
góry tyłu i przodu.Mój przód jest po lewej stronie zdjęcia,tył po prawej.Przyjrzyjcie się proszę uważnie jaka jest różnica w odszyciu zaszewek  przodu od tyłu.Z przodu zaszewki już od początku
szyję głębokie,ponieważ lepiej się układają pod biustem.
Natomiast z tyłu początek zaszewki szyjemy bardzo wąsko, dopiero zbliżając się do linii pasa poszerzamy szew.Nadal nie mam pewności czy dobrze Paniom wytłumaczyłam? Jeśli któraś z Pań
nie zrozumie,proszę pytać w komentarzach,odpowiem na każde pytanie.
W bluzkach i prostych sukienkach zawsze mój sposób zaznaczania i szycia zaszewek mi się sprawdza.Wypróbujcie a zobaczycie o ile szybciej można tym sposobem odszyć wszystkie cztery zaszewki i co najważniejsze równo.
Jak i z przodu tak i z tyłu uszyte zaszewki zaprasowujemy w kierunku środka.

 Następnym etapem jest zszycie ramion,zszywamy razem od początku do miejsca nadcinka.
Na wierzchu mamy ramię z przodu a to dla tego gdyż ramię tyłu lekko wdajemy równo na całej długości.Szyjemy na szerokość 1cm.Szwy ramion i równocześnie obłożenie dekoltu dziergamy w koło.


 Po wydzierganiu tam gdzie mamy przyszytą pliskę z ramieniem,
nakładamy obłożenie na pliskę i przeszywamy na 1cm. po tym samym ściegu co zszywałyśmy ramię.Na zdjęciu jest to widoczne po prawej stronie,natomiast po lewej już odwrócone ramie po zeszyciu i połączonym obłożeniem.
Tak wygląda po zeszyciu ramion tył i przód od lewej strony.
 


.Ponieważ mam dużo zdjęć dalszy etap szycia topu opiszę w następnym poście.
Nie jutro,tylko dzisiaj abyście mogły uszyć sobie na sobotę lub niedzielę.












6 komentarze:

  1. super poradnik
    dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze miałam problem z uszyciem równo zaszewek,
    a to odległości nie równo od środka lub na biuście
    brzydko,Pani sposób jest fenomenalny,że ja na to nie wpadłam sama,rewelacja,rzeczywiście szybciej
    i prościej.
    P.S.
    Dobrze że Pani wróciła,nie zbyt miłe były te wakacje.ŻYCZĘ ZDRÓWKA.nk.pl Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  3. @Aniu dziękuję za miły komentarz.Ja także pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Agnieszko bardzo mnie cieszą takie komentarze,usypiam z uśmiechem na twarzy,myśląc
    o Was,i o słowach jakie do mnie kierujecie,
    dzięki Wam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za pokazanie świetnego sposobu na odmierzenie miejsca zaszewek! Już wypróbowałam!

    OdpowiedzUsuń
  6. @noaga
    Cieszę się że mogłam pomóc.Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger