środa, 4 grudnia 2013

Spódnica krojona z kwadratu(niesymetryczny dół).

Wybaczcie mi że nie kontynuuję tematu który zaczęłam, wszywanie rękawów krok po kroku,ale mam
nadzieję że mi to wybaczycie ponieważ od soboty przygotowuję model sukienki własny projekt
na konkurs.
Ponieważ jest to mój pierwszy od istnienia bloga chcę się przygotować jak najlepiej.OKEJ.
Dziś napiszę krótki post specjalnie na prośbę mojej czytelniczki Karoliny.
Już wcześniej kilka dziewcząt mnie prosiło o omówienie takiego oto modelu.
Co prawda o troszkę inny model prosiła mnie Karolina ale w ten sam sposób wykonuje się formę.
Ten model szyłam mojej najmłodszej córce latem,jest uszyty z trzech prostokątów,ale można także kroić ten model z kwadratów.



Dół takiej spódnicy można kształtować jak tylko się chce.
Ale uwaga w najkrótszym boku po środku odmierzamy długość spódnicy jet to ważne ponieważ można skroić za krótką.

 Najlepiej najpierw zrobić formę z papieru
lub z folii.
Prostokąt:
średnica koła który wytniemy w środku będzie obw.pasa,+od jednej strony i z drugiej dł.
spódnicy.Można złożyć prostokąt lub kwadrat na cztery części,wówczas będziecie miały
środek.
Od zaznaczonego środka rysujemy równe koło
lub owalne,w zależności od tego jaki chcecie dół.
Cały obw.koła musi się równać obw.pasa,lub bioder jeżeli będzie z karczkiem.Tak kroimy jeżeli chcemy bez szwa,do obw.pasa przyszywa się górę sukienki lub pasek jeżeli ma to być spódnica.


                                                                                    Gdy chcecie więcej "rogów"na dole,wówczas kroimy dwa takie same prostokąty lub kwadraty ale średnica koła będzie wówczas mniejsza o połowę.Trzeba odmierzyć 1/2 obw.pasa.Tam gdzie widzicie centymetr przecina się,w moim przypadku była to dł.spódnicy mierzona od wyciętego koła.        




Mając takie same dwa kwadraty lub prostokąty,
rozkładamy na przeciętym boku i zszywamy tak jak szwy boczne spódnicy.
Po lewej stronie zdjęcia pokazałam Wam jak można kształtować dół,może być prosty lub lekko wyokrąglony.
Taki dół można wydziergać gęstym ściegiem na overlocu,lub uszyć wąziutki obrębek,ale od razu
uprzedzam że nie jest to łatwe.
Jeśli kroicie z bardzo cienkiej tkaniny,to najlepszy sposób to pod spód tkaniny ułożyć arkusz szarego papieru,przypiąć tkaninę szpilkami do papieru najlepiej na krajce po obu stronach,dopiero na tkaninę formę,którą też przypinamy szpilkami,ale szpilki muszą mieć ostre końce i nie grube,aby nie zostawiały śladów.Oczywiste że nożyczki także muszą być ostre.
Podłożenie papieru nie powoduje jej przesuwania się podczas krojenia,a także nożyczki nie zaciągają jej.
To tyle mojej wiedzy w tym temacie.Czy byłam pomocna napiszcie proszę w komentarzach.
A teraz wybaczcie ale muszę jeszcze porobić kilka zdjęć na konkurs bo czasu coraz mniej.
Rano muszę wstać i iść do wnuków,zaczęła się zmienna pogoda i atakują chorubska.(piszę tak brzydko bo bym już ja wolała mieć katar lub kaszel niż patrzeć jak się te maleństwa męczą,a marudne ni jeść ni pić,tylko na rękach).
Gdyby nie namowa dzieci to sama bym się nie zdecydowała na udział w konkursie.
Ponieważ jest to pierwszy konkurs od momentu zaistnienia mojego bloga chcę się przygotować
jak najlepiej potrafię.
Życzcie mi pomyślności i Wszystkim mówię dobranoc.























6 komentarze:

  1. Ciesze sie, ze poruszyla Pani temat tej spodnicy. Zastanawialam sie kiedys jak to zrobic,a teraz juz wiem. Zycze powodzenia w konkursie. Pozdrawiam Anaya

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za formę tego fasonu spódnicy,ja tyle główkowałam jak skroić taki fason,a to tak banalnie proste.Ale czy w przypadku szwów bocznych nie trzeba dodawać na szwy?
    A co do konkursu będę na pewno głosować.Ostrowiec-Ilona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia w konkursie! Bedziemy trzymac kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  4. @
    Dziękuję wszystkim moim czytelniczkom za miłe słowa.
    Jeśli chodzi o szwy boczne to nie trzeba dodawać jeśli zrobimy wąski szew boczny,bo taki jest najlepszy w tym modelu,łatwiej jest zrobić obrębek.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślalam własnie o szyciu z formy kwadratów, ale na tym skończyła się moja wiedza ;) teraz wszystko jest jasne :) faktycznie nie jest to trudne na ile mogłoby się wydawać. Dziękuje bardzo za odpowiedź. Z pewnością jeszcze nie raz do Pani napiszę na FB :) życzę powodzenia na konkursie :) Pozdrawiam, Karolina
    p.s. niestety nie posiadam swojego bloga dlatego piszę w profilu anonimowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie szkodzi przecież anonim to też człowiek,Ciekawa jestem czy uszyłaś spódniczkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger