sobota, 22 marca 2014

Uszycie kołnierza do koszuli męskiej lub bluzki.

Na początek chcę się Wam wytłumaczyć dlaczego nie pisałam tak długo,to już kolejny raz.
Wszystko zaczęło się od czegoś takiego jak złośliwość rzeczy martwych.
Gdy napisałam już kilka zdań o szyciu koszuli,chciałam wstawić zdjęcia z aparatu które robiłam
podczas szycia,okazało się że są skasowane.
Nawet sobie nie wyobrażacie jaka złość ze mnie kipiała,co zdarza mi się bardzo rzadko.Ale jak już się zdenerwuję to lepiej mi w drogę nie wchodzić,czy Wy też tak macie czasami?
Z początku myślałam że to ja coś pstryknęłam nie tak(bo już tak mi się zdarzyło),ale zadzwoniłam do córki bo to jej aparat( ja jeszcze się nie dorobiłam aparatu cyfrowego,gdy nie potrzebny córce jest u mnie),miała go na zabawie choinkowej wnuczki w przedszkolu,nie było już miejsca na zdjęcia, bo ja oczywiście tyle napstrykałam,więc skasowali kilka,może trochę więcej niż kila.
Jak Wy byście zareagowały na pewno też nerwy by Was poniosły?
Musiałam skroić drugą koszulę,uszyć to co już zaczęłam,będzie dwie koszule zamiast jednej,oczywiście że córka mnie przepraszała bardzo,myślała że wgrałam te zdjęcia na komputer,
ale ponieważ zdjęcia te robiłam na bieżąco,pomyślałam a co tam jeszcze zdążę.
Mam nauczkę na przyszłość,po wykonaniu zdjęć od razu do komputera.
                Już koniec żalów,wracam do tematu.
    Uszycie kołnierza krok po kroku.
Kołnierz jest elementem ozdobnym,wykańczającym podkrój szyi w koszulach i w bluzkach.
Składa się z dwóch części,kołnierza wierzchniego i spodniego.Część wierzchnią lub spodnią usztywnia się.

Podczas usztywniania pamiętać trzeba o pasowaniu kratki lub pasków w rogach kołnierza aby wzór 
tkaniny był taki sam w obu rogach kołnierza.

Wkładki z batystu,gazy,cienkiego płótna lub tkaniny z której jest szyty wierzch kołnierza,stosuje się
 przy tkaninach cienkich,natomiast do kołnierzy szytych z tkaniny grubej odpowiednie są grubsze wkładki np.surowe płótno,lniane,flizelina gładka lub klejowa.
Kołnierze kroi się układając formę na tkaninie według kierunku nitki prostej,kierunek pionowy,wyznacza długość kołnierza.
Pełny skos stosuje się najczęściej w wywiniętych podwójnych tzw.kołnierz golf.
Dokładne dopasowanie do wykroju szyi jest jednym z warunków właściwego układania się kołnierza.
Zawsze wierzch kołnierza należy wykroić szerszy o 0,2cm.to po to aby się nie ściągał nadmiernie,aby nie był widoczny szew łączący ze spodem.
Dobierając fason kołnierza do danego ubioru pamiętajcie,że osoby tęgie o niskim wzroście powinny
unikać szerokich okrągłych kołnierzy.Dla takich osób najodpowiedniejszymi są kołnierze wąskie,wydłużone rogi,lub kołnierz typu szalowego.
Osoby szczupłe,wysokie,mogą nosić kołnierze duże,a także o zaokrąglonej linii.
Szycie i wszywanie zmienia się zależnie od rodzaju kołnierza i jego zastosowania.Brak znajomości
wykonania,uszycia i wszycia kołnierza powoduje niewłaściwe układanie się przy wykroju szyi,
a także często spotykane ściąganie przodów do tyłu.
Każde najmniejsze nawet skrzywienie jest widoczne na krawędzi uszytego kołnierza.
Dlatego też pokazałam Wam zdjęcie usztywnionego wierzchniego kołnierza,z podwójną wkładką.
 Zobaczcie jak uszyty jest kołnierz,wkład mniejszy jest takiego kształtu jak będzie kołnierz wyglądał po uszyciu,rogi mają kształt trójkąta.
Natomiast wkład spodni jest większy,rogi ma ścięte,


 Jeśli tak uszyjecie cały kołnierz to na pewno ładnie się wywróci do spodu,podczas stębnowania szew będzie łatwo się wywijał do spodu.






Kołnierz szyjemy po wkładce 0.2cm.od wkładki
podstawowej.Rogi szyjemy na dwa ściegi poza wkładkę,aby po wywróceniu miały ładny kształt
i nie wyokrąglały się.
 Popatrzcie na krawędzie uszytych rogów kołnierza,nie widać szwa po prawej stronie,
Dziś muszę kończyć.
 
 

4 komentarze:

  1. Świetny tutorial :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna lekcja - na pewno mi się przyda jak będę szyła pierwszy kołnierzyk :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepraszam,jeszcze raz przepraszam,musiałam nagle zakończyć posta,nie dokończyłam całego zaplanowanego.Nagle stało się coś nagłego w rodzinie musiałam
    natychmiast przerwać pisanie i pomóc.......Dziś już jest wszystko w porządku,dokończę
    wpis jak najszybciej.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo jestem ciekawa jak wszyć rękawy do koszuli aby się nie pomylić

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger