czwartek, 5 lipca 2018

Jak uszyć kombinezon?Burda7/2018.Jak przerobić sukienkę.Falbanki.

Liczy się dobry pomysł!
Falbanki,falbany.Mają olbrzymie zastosowanie ,obecnie w modzie przy ozdabianiu sukienek,bluzek
Istnieje wiele możliwości zastosowania falbanek.Zależnie od przeznaczenia .
WITAM,dziś będzie w moim poście trochę zamieszania.Zaczęłam pisać o falbankach ale  najpierw pokarzę Wam zdjęcia kombinezonu który sobie uszyłam z formy ostatniego wydania
burdy model 126.Jak mnie już poznaliście zawsze troszkę zmieniam formy z burdy.
Tym razem zmieniłam dół,spodnie.W burdzie są szerokie nogawki o długości za kolano.Ja natomiast
uszyłam długie ,nogawki od bioder proste,odszyłam na bokach kieszenie a także uszyłam go
z kontrastem.
W trakcie szycia robiłam zdjęcia może któraś z pań skusi się na uszycie tego modelu.Nie jest trudny
do uszycia ale trzeba troszkę pogłówkować.






Uszyłam go sobie bo niedługo mamy krótki wyjazd z mężem odwiedzić rodzinę.
Kombinezon jest bardzo wygodny,bardzo dobrze się w nim czuję.
Moja tkanina to żorżeta,nie gniecie się.Nic dodać nic ująć.
Szycie zaczęłam od góry kombinezonu,najpierw odszyłam wszystko w przodzie.
 Odszyłam pliską podkrój szyi,następnie przyszyłam szwem pomocniczym falbanki na górze przodu
Falbanki tworzą t.z.karczki,różnica jest taka iż dołem nie są naszyte tylko luźno leżą na przodzie.Ja
uszyłam z tkaniny kontrastowej.
Więcej czasu poświęcić trzeba na uszycie tyłu.
Jak zauważyłyście na zdjęciach,tył składa się z dwóch części.
Dolna część to karczek w którym górą jest doszyty tunel pod wciągnięcie gumki.
W formie z burdy tunel jest w całości z karczkiem.Ja doszyłam moją tkaniną kontrastową.
Odmierzyłam szerokość pleców od pachy do pachy,wymiar długości gumki,o 2cm.ucięłam gumki mniej.Końce gumek zamocowałam na
bokach.



 Na zdjęciach widać jak odszywałam tunel pod gumkę.
 Gotowy karczek
 Tak przygotowałam odszycia do wykończenia drugiej części tyłu,która jest nakładana na karczek.
Wcześniej musiałam uszyć wiązania ze skosu które wszyłam wraz z odszyciami wkładając je między  tył a podszycia.
 Tak wygląda tył kombinezonu.
 W spodniach odszyłam kieszenie boczne.

Górę kombinezonu przed połączeniem ze spodniami trzeba przód i tył na linii pasa lekko umarszczyć
Aby wygodnie zdejmować kombinezon ,z tyłu wszyłam zamek kryty.
Kombinezon jest bardzo wygodny w chodzeniu,praktyczny w czasie podróży.
Pozwólcie że teraz powrócę do tematu którym zaczęłam mój post.
Jak już pisałam falbanki mają wiele możliwości zastosowania.Zależnie od przeznaczenia  kroi się je
w kierunku nitki prostej,skośnej lub z koła.
Można je marszczyć,skośne wszyć gładko,można plisować lub umarszczyć gęsto.
Na owalnych podkrojach marszczymy falbanki gęściej,tak aby zapobiec podwijaniu się ich brzegów.
Jeśli kroimy je z tkanin cienkich i bardzo delikatnych(n.p.szyfon) najlepiej ich dół wykończyć
wąskim obrębkiem zwijanym.Gdy chcecie uzyskać efekt zdobniczy można dół wykończyć koronką lub lamówką,w kolorze kontrastowym.
Bardzo ważne jest dokładne zmarszczenie falbanki górą,ja sobie w tej czynności pomagam cienką
gumką którą nawijam na szpulkę do bębenka
Natomiast falbanki kloszowe kroimy z koła,o dowolnej szerokości.Im mniejsza średnica koła tym lepiej się falbanka układa.
Jeszcze bardziej efektowne są falbanki spiralne,krojone na podstawie linii t.z.w. ślimaka.
Aby być modną nie koniecznie musimy szyć z nowej tkaniny
Zajrzyjcie do szafy,zastanówcie się co można przerobić,odświeżyć i umodnić.Jak to zrobicie to zależy od Waszej kreatywności i pomysłów.
Obecnie są bardzo modne falbanki,warto wykorzystać każdą resztkę,w podkoszulce wykończyć górę
falbanką.
Gdy masz spódnicę w falbany kolorowe lub w kwiatki i jest za krótka,wystarczy z gładkiej tkaniny skroić bluzkę o przedłużonym stanie do połowy bioder,następnie dopasowujemy spódnicę do obw.
dołu bluzki lekko ją marszczymy i łączymy z górą sukienka z t.z.sukienka z przedłużonym stanem.
 Krojenie falbanki z koła punkt 8 to szerokość falbanki.
 Falbanka tak zwana ślimakowa

 Falbanka z koła o małej średnicy i przykład łączenia takich falbanek.


 Ja w szafie znalazłam sukienkę długą ,chyba byłam w niej dawno na jakimś przyjęciu dół z koła ,góra na ramiączkach,była bo już jej nie ma ,zmieniła wygląd na modniejszą i praktyczniejszą.
 Bardzo mi się podoba dół sukienki jaki zaprojektowałam sobie na komunię wnuczki.
Tak samo skróciłam sukienkę z szafy.
 Na górze przodu i tyłu doszyłam falbankę uciętą z dołu sukienki.Także do ramiączek,falbankę górą
umarszczyłam a następnie wykończyłam brzeg góry falbanki wąską lamówką.
 Dół sukienki z przodu.
Tak wygląda przed naszyciem falbanka z tyłu.



Tak dałam nowe życie sukience ,przyda się na upały,bo właśnie przestało się lato na nas obrażać.
                                                        Mój przepis na kandyzowane czereśnie i wiśnie.
Jedna z moich czytelniczek poprosiła mnie o ten przepis,a że obiecałam jej w nowym wpisie więc 
słowa muszę do trzymać.
Wiśnie już są ,ja także je już zawekowałam.
Owoce umyć,wysuszyć i wydrylować.Następnie gotuję syrop z 300g cukru,dodaję 2 łyżki kwasku 
cytrynowego i 1/3 szklanki wody-syrop studzę.Do zimnego syropu wsypuję 1kg.wydrylowanych 
wiśni i na małym ogniu razem przegotowuję,doprowadzając do lekkiego wrzenia,nie mieszam tylko potrząsam rondelkiem.Gdy tylko zacznie lekko się gotować natychmiast wyłanczam ogień.
Tak zaparzone owoce zostawiam na 24godziny.
Drugiego dnia odcedzam owoce ,do syropu dodaję 200g.cukru i lekko podgrzewam aż cukier się rozpuści.Dalej robimy tak samo jak pierwszego dnia,wystudzić syrop,dodać owoce i lekko podgrzać.Odstawiam na 24 godziny.
3-ego dnia powtarzam czynności.
Ostatniego dnia robię to samo ,po czym owoce przekładam do słoików,muszą być wyparzone,a na koniec zalewam pozostałym syropem.Słoiki pasteryzuję 10 min.
                                                       Smacznego!
Piszę dla Was abyście mogły dużo korzystać z mojej wiedzy.
Ja najpierw robię to co muszę zrobić,potem to co sprawia mi przyjemność-a co?to już wiecie
szycie,szycie jeszcze raz szycie.
 Na zakończenie wszystkim którzy będą na urlopie życzę miłego wypoczynku,dużo słońca,
świetnych zabaw o zmierzchu i humoru.
Ale wcześniej odwiedźcie mojego bloga i nie zapomnijcie mnie pozdrowić troszkę niżej t.z.
w komentarzu.  Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie którzy czytają mojego bloga.

 








  





















7 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję Pani za przepis.Zrobię na pewno.Jeśli chodzi o projekty szyciowe to uważam, że są piękne ale przy tym pracochłonne, dzisiaj przy ciagłym braku czasu większość idzie na skróty.Wielki szacun dla Pani pracy.Pozdrawiam wakacyjnie i słoneczne Ewa


    OdpowiedzUsuń
  2. Witam panią.Świetny post.Co do falbanek to żeczywiście jest teraz na nich szał.Świetnie zrobiła pani tę sukienkę.
    Ja mam pytanie czy trudno jest odbić z burdy formę może kilka rad by mi pani napisała.Czytam i czytam pani bloga i to co pani projektuje to dla mnie jest nie osiągalne.
    Monika wierna czytelniczka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiązanie w kombinezonie /z tyłu/ jest super, bardzo mi się podoba.
    Ładna sukienka...pozdrawiam Danusiu, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piszę anonimowo bo nie mam konta w gogle ani nie piszę bloga tylko dużo czytam aby pogłębiać swoją wiedzę.
    Pani blog to świetna sprawa,niech pani pisze jak najdłużej.
    Bo to co pani robi z tkanin to jest fenomenalne.Mało już jest tak zdolnych i profesjonalnych krawcowych a jeszcze do tego Pani pisze bloga.Wspaniałe rady,projekty,własny styl to nie jedna kobieta by tak chciała.Ja trochę szyję,staram się pochłonąć jak najwięcej pani wiedzy.Ja także mam nie raz problem z odbiciem formy z burdy.Może z czasem będę choć trochę tak dobra jak pani.Życzę zdrowia i proszę pisać.
    Katarzyna,mieszkam w tym samym mieście.

    OdpowiedzUsuń
  5. @Ewa
    Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. @Anonim 1
    @Anonim 2 Katarzyna
    Bardzo dziękuję obu paniom za komentarze.Cieszę się bardzo że mojego bloga czytają panie z mojego miasta.
    Jeśli chodzi o odbijanie form z burdy,to nie jest trudne
    Podczas odbijania trzeba mieć spokój aby tylko na tym się skupić.Ważne jest aby nie pogubić się z tymi znakami.Mieć należy dobrą folię.Nie pamiętam na jakim blogu,czytałam o odbijaniu form z burdy.Ta blogerka bardzo dokładnie ,krok po kroku opisywała jak odbić formę danego modelu z burdy.Proszę wpiszcie w wyszukiwarce ten temat i na pewno znajdziecie ten blog.Pozdrawiam serdecznie.

    ,

    OdpowiedzUsuń
  7. @Basia
    Uszyłam ten kombinezon ze względu na górę,przód mi się spodobał i tył.Rzeczy wiście wiązanie jest efektowne.Pozdrawiam Basiu,miłego wypoczynku,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger