środa, 19 grudnia 2018

Sukienka wizytowa(rozweselony brąz) i sylwestrowa.Trzy bluzki z burdy.





Chciałabym być zawsze elegancka i zgrabna.
Ale cóż marzenia o pięknej figurze już poszły w zapomnienie.Ale mając rozmiar 44 czyż nie można być elegancką i modną.?
Ja obecnie modele sukienek,bluzek,spódnic  dopasowuję do swojej figury tak aby troszkę mnie wyszczuplały a zarazem abym była elegancka i nie zatraciła własnego stylu.
Ważne by być zawsze sobą.Nie martwię się drobiazgami.Coraz częściej wiele rzeczy sobie odpuszczam.
Dziś nie chcę Was zanudzać długim pisaniem.Pochwalę się tylko moimi ostatnimi modelami sukienek,bluzek i już mnie nie będzie aż po Nowym Roku.
Natomiast życzenia świąteczne i noworoczne pozwólcie że złożę Wam na końcu wpisu abyście zapamiętały je na długo bo to będą życzenia z głębi mojego serca.
                              Sukienka sylwestrowa lub karnawałowa



 Tę sukienkę uszyłam sobie trochę luźniejszą,aby czuć się w niej swobodnie.
Góra sukienki przypomina księżycowy pył,Koronka,haft z koralików i cekinów to modne akcenty sylwestrowej nocy i przyszłego karnawału.Model takiej sukienki o prostym fasonie pomoże zamaskować brzuszek.

 Najdłużej podczas szycia zeszło mi z odszyciem podkroju szyi i połączenie przodu góry sukienki z dołem.
Z podkrojem szyi poradziłam sobie(tył mała stójka,lekko przechodząca na szyję z przodu) dół dekoltu uszyłam w literkę V.Szew z odszycia dekoltu zaprasowałam na 0.5cm.
Tym sposobem łatwiej mi było przyszyć dół sukienki.
Łączyłam osobno prawą i lewą stronę góry dołu do momentu 
zaprasowanego podkroju góry.
 Zamek wszyłam na lewym boku sukienki.
Jak już wiecie lubię naszywać aplikacje a także 
koraliki i cekiny.Na przodzie dołu sukienki na linii pasa naszyłam takie co nieco.

 Aplikacje kwiatków miałam gotowe z narzutki tiulowej,powycinałam kwiaty i naszyłam ręcznie 
obok wzoru z koralików.

                                           Sukienka druga wizytowa

Rękaw uszyłam z szyfonu.
Formę rękawa wykorzystałam z burdy,
sukienka świąteczna przedstawiałam ją w poprzednim poście.



 Wiem że nie które panie nie przepadają za tkaninami koloru brązu.Ja także nie przepadam za tym kolorem,dlatego też z brązu uszyłam karczek z przodu bo bardzo mi się spodobał ten haft.
Natomiast dół sukienki z przodu i cały tył uszyłam z drobnej kratki która ma wzór pepitki.
Aby rozweselić tę sukienkę rękawy uszyłam z brązowego szyfonu w drobne łatki.Dół rękawów 
wykończyłam falbanką z tej samej tkaniny co sukienka.
Tę sukienkę uszyłam bardzo szybko.Formę tyłu i przodu zrobiłam według własnych miar.
Przód dekolt karo ,tyłu w lekką łódkę.Na podkroju szyi z tyłu uszyłam zaszewki.Zaszewki te powodują to iż tył nie ściąga przodu na tył, szwy ramion układają się na linii ramienia.
Teraz nie praktykuje się takich sposobów szycia a szkoda bo takie zaszewki modelują także plecy.
 

















Podkrój szyi z tyłu  po zeszyciu ramion złożyłam na pół i jeszcze raz dokładadając środek tyłu do linii zeszycia ramion i zaznaczyłam szpilką kierunek zaszewki.



Zaszewki z tyłu przenoszę na drugą połowę
tyłu w ten sposób jak jest widoczne na zdjęciach.




 Początek i koniec zaszewek zaznaczam szpilką a także na linii pasa.Odwracam na drugą stronę i po szpilkach rysuję zakończenie i początek zaszewek.Później linię pasa.


Zszywając boki sukienki musiałam uważać aby kratka była w jednym poziomie.A także aby w pionie zeszyta linia kratki tworzyła jodełkę.
 Sukienkę całą od lewej strony podszyłam podszewką,oprócz
rękawów.






 


 Muszę napisać iż zdjęcia do tego wpisu wykonała moja wnuczka Martynka ma 10-ęć lat.
Mnie się bardzo podobają,a Wam?











 Te trzy bluzki uszyłam z form które były w trzecim wydaniu burdy Kocham Szycie.
Formy bardzo dokładne,nic nie musiałam poprawiać.Polecam bo są bardzo wygodne a można je ubrać nawet na spotkanie towarzyskie.

Zbliżają się święta,wielkimi krokami.
Ja już porządki prawie te grubsze porobiłam,teraz tylko zostało gotowanie i pieczenie placków.
Ponieważ zaraz po świętach będę obszywać w sukienki sylwestrowe moje wnuczki i córkę ,nie dam 
rady dla Was wcześniej napisać posta jak po Nowym Roku.
Pragnę dziś złożyć Wam życzenia świąteczne i noworoczne.Teraz bardzo wcześnie każdy ubiera choinki ,no może nie wszyscy.Ja natomiast robię tak jak moja mama wieczorem przed wigilią.Gdy w dzień wigilijny wstawaliśmy rano miałyśmy z siostrą niespodziankę,ubraną choinkę pełną cukierków 

i kolorowych bombek.



 


Piszcie do mnie jeśli znajdziecie chwilę w tym przedświątecznym szaleństwie.Pozdrawiam.





9 komentarze:

  1. Na pianinie gra kolędę dla Was moja wnuczka Martynka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Danusiu, jest Pani piękną kobietą pełną życia i pasji, ja tam żadnych mankamentów nie widzę, nie powinna mieć Pani kompleksów
    Wszystkie rzeczy super, ale najbardziej zachwycam się bluzką w kwiaty :)
    Wesołych Świąt!
    p.s. pozdrowienia dla wnuczki, pięknie gra!
    pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry!
    Również życzę spokojnych, zdrowych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia. I jeszcze więcej pięknych ubrań uszytych teraz i w następnym roku :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Sukienki wyglądają świetnie i są idealnie dobrane do typu sylwetki. Wszysykiego dobrego w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
  5. @ANONIM Ania
    Aniu bardzo dziękuję za komentarz.Z wielką przyjemnością go czytał.
    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
  6. @Kasia K
    Kasiu ja także życzę Ci wszystkiego najlepszego.Rzeczywiście Nowy Rok zaczął mi się pracowity,a szczególnie stroje karnawałowe.
    Dziś będzie post karnawałowy.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. @Wredna Zołza.
    Dziękuję za życzenia i za komentarz.Dla siebie można szyć i szyć co sobie zaplanuję to od razu nożyczki w ruch.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne sukienki Pani Danusiu, tyle inspiracji i kreatywności można tutaj podpatrzeć. Podsunęła mi Pani pomysł na nową kieckę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się Dalwi że moje fasony Ci się podobają.Możesz korzystać do woli z moich pomysłów.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger