niedziela, 16 kwietnia 2017

Sukienka na bal,wielkanoc .

Znalazłam chwilę czasu w ten wielkanocny dzień aby się z Wami przywitać i napisać dla Was nowego posta.
Jeszcze tak długiej przerwy w mojej karierze blogerki nie miałam.
Cały czas pracuję w sklepie córki,szyję przerabiam,doradzam.
Gdy przyjeżdżamy do domu trochę odpoczywam i podszywam ręcznie spodnie lub spódnice.
Ale już nie długo,końcem lipca córka zamyka sklep a ja razem z nimi,wrócę do mojego domowego
szycia,projektowania a także pisania dla Was.Wytrzymajcie jeszcze trzy miesiące bez moich rad.
Sukienka na bal,-rozbawił Was na pewno ten tytuł no bo przecież już dawno po balach i karnawale.
Ale sukienkę którą uszyłam mojej wnuczce w tym roku na bal jest praktyczna i może ją ubrać na 
każdą zabawę,uroczystość rodzinną i na akademie szkolną.
Sukienka dla ośmioletniej dorosłej panny.
Moja Martynka,wnuczka uważa że jest już dorosła,więc nie ma już małego Kopciuszka,księżniczki Zosi,lecz była sukienka taka jak dla dorosłej panienki.Materiał miałam w szafie,długo nie myślałam 
jaki model uszyć to był projekt spontaniczny,ale pamiętałam cały czas aby jej uszyć taką sukienkę 
aby się czuła w niej dorosła a zarazem wyglądała ładnie ale nie zbyt dorośle-trochę namieszałam ,ale 
tak było.
Sukienkę szyłam bez miary,z weluru,tiulu,haft ozdobny na aksamicie(pozostałości z lat dziewięćdziesiątych) A jak się prezentowała moja modelka oceńcie Wy Wszystkie.



 

 Dół sukienki pięknie się mieni podczas kręcenia.
Słowa Martynki pełne zachwytu i radości utwierdziły mnie w przekonaniu że wybrałam
odpowiednie materiały,a także wybór fasonu
adekwatny do jej dorosłości.
Górę sukienki uszyłam z elastycznego weluru dlatego szyłam bez miary.
Szyję wykończyłam skośnym golfem,lekko
opadający tworzący wyglądem wodę.









Do podszewki przyszyłam na dole falbankę z tiulu która jest
widoczna przy wierzchu spódnicy,na dole.
Z tyłu na środku wszyłam zamek kryty aby mogła ją
swobodnie włożyć,szczególnie przez szyję.




Bal był udany,jak zwykle prezentowała się pięknie,podziwiana przez wszystkich.        Gdy wróciła z balu powiedziała -babciu nikt nie miał takiej sukienki jak ja,nawet pani powiedziała że wyglądam pięknie,
wytwornie i dorosło.
Czyż potrzeba więcej,radość dziecka jest najlepszym podziękowaniem i satysfakcją.Niby taka sobie 
prosta skromna a zarazem bogata sukienka daje tyle radości.
Bardzo dużą rolę spełnia dobór tkanin.

Tego osobnika nie znacie wabi się Laki.
Jest to prezent urodzinowy dla Martynki,
ale także i dla Kuby.Opiekują się nim oboje.
Uczą go różnych sztuczek,jest teraz najważniejszą postacią w domu.
 









Święta Wielkanocne są świętami bardzo radosnymi,wiem że trochę się spóźniłam z życzeniami
ale lepiej późno niż wcale.

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę,
aby nastrój tych Świąt 
przybranych wiosenną radością i beztroską 
utrwalił się w Waszych sercach na długi, długi czas 
i pozostał z Wami także w poświątecznej codzienności.



Przygotowałam dla siebie na tegoroczne święta sukienkę,co prawda jeszcze nie skończona,bo nie odpowiednia na taką pogodę,miałam nadzieję że święta będą słoneczne ciepłe,a tu lipa pochmurno,
deszczowo,wiatr chce urwać głowę.
Dlatego nie kończyłam sukienki zajęłam się sprzątaniem i pieczeniem placków.
Sukienka przyda się na inną okazję.
Choć szkoda mi było że nie mogłam się w nią ubrać,ubrałam się tradycyjnie,spódnica,bluzka i żakiet.
Chcę Wam pokazać parę zdjęć mojej nie skończonej  sukienki.

 Góra sukienki,szyja wykończona czerwoną wypustką.

 Dół sukienki uszyłam z szyfonu z krojony z koła.
Górę sukienki połączyłam z dołem sukienki paskiem z podkroju,
wierzch paska usztywniłam cienką fizeliną.
Linię górnego paska ozdobiłam wypustką skośną
z tkaniny takiej jak jest dół sukienki,pomiędzy pasek i lamówkę wszyłam czerwoną pliskę.
                       



Na podkroju szyi z tyłu lamówkę nie szyłam do końca,zostawiłam kawałek do wszycia zamka.
Wierzch ramienia umarszczyłam,ale lekko.
Zapomniałam Wam napisać iż góra sukienki
będzie uszyta z szyfonu koloru ekri.Podszewka jedwabna.
 Ale mam mały dylemat ,poradźcie mi czy na środku tyłu
wszyć zwykły zamek kryty biały(pisałam że jeszcze sukienki nie zakończyłam)czy ten ozdobny.
Bo mnie osobiście bardziej podobał by  się biały nie widoczny,niż ten na zdjęciu.

 Gdy skończę sukienkę na pewno zaprezentuję ją dla Was na sobie a dziś już nie mam czym się
pochwalić.
Obecnie krucho u mnie z szyciem.Tę sukienkę męczę już miesiąc.Może gdyby była piękna pogoda to by mnie zmobilizowała  do jej skończenia,ale zawsze ktoś musi być winny.
Dziś kończę mój post,jest już późna pora czas do łóżka odpocząć nabrać sił na jutrzejszy drugi dzień
świąt,a tym bardziej że to lejek,bez mokrych ubrań się nie obejdzie znając mojego męża tylko raz w roku może w ten sposób się na mnie wyżyć ,zmoczyć mnie tak aby ze mnie kapało,nie pomagają prośby i błagania,no chyba że ja będę pierwsza-ha,ha,ha.
Jeszcze raz życzę Wam wszystkiego najlepszego,pogody ducha,świąt rodzinnych i szczęśliwych.
Czekam na Wasze komentarze,rady i pozdrawiam.
Bo ja od czasu do czasu odwiedzam mojego bloga i czytam Wasze przemiłe komentarze!!!!!!!












7 komentarze:

  1. Super kreacja dla wnuczki. Szkoda, że córka zamyka sklep, pewnie klientki będą zawiedzione. ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Spóźnione Wesołych Świąt! Jak niewiele trzeba by sprawić radość - kilka skrawków tkanin, czasem zapomianych, zeszytych raz dwa i jest piekna sukieneczka :-) Najfajniej jest szyć dla siebie i bliskich. Życzę więcej czasu na takie szycie, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także pozdrawiam.Już nie długo moje wpisy będą ciekawsze,
    pisać będę na bieżąco,jak dawniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sukienka świetna, a piesio jaki cudny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz i odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna Sukienka! Wygląda cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na dzień dzisiejszy sukienka jeszcze nie skończona,piesek już trochę urósł i dokucza.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger