piątek, 30 marca 2018

Poszerzamy sukienkę lub tunikę-"nowe życie sukienki"

Witam Was w ten przed świąteczny czas.
Tego postu nie planowałam.Miałam zaplanowany inny temat.Zrobiłam dziś wyjątek.
A to dlatego iż w komentarzu pod ostatnim postem ,dziewczyna lub kobieta(był to anonim)prosiła
mnie o radę ,jak poszerzyć sukienkę którą ma o dwa rozmiary za szczupłą.
Podejrzewam że bardzo ją lubiła.
Nie jest to łatwe w kilku zdaniach opisać taką przeróbkę.Więc poszperałam u siebie w szafie
i znalazłam tunikę z przed lat roz.40.Także lubiłam w niej chodzić szczególnie do spodni.
Aby poszerzyć jakąś odzież dobrze jest dopasować taki sam gatunek tkaniny z jakiej jest uszyta
sukienka lub bluzka.
A ponieważ teraz moda jest różnorodna różne triki dozwolone ja znalazłam kawałek wełnianego
kaszmiru w kwiatki.
Odzież mniejsza o dwa rozmiary jest szczupła i w plecach i w obw.klatki piersiowej a także w pasie i w biodrach.
Jest na to rada,bynajmniej ja tak uważam.
Aby nasza sukienka poszerzyła się górą, ja wpadłam na pomysł aby jak najmniej ściąć podkroju pachy i przygotować ją pod rękaw -reglan.Da to możliwość poszerzenia przodu i tyłu,a z boków wszycie cięć, poszerzyć na linii pasa i bioder.
A tak to wygląda w praktyce.

Dół rękawa można wykończyć obrębkiem,lub doszyć ze dwie albo jedną falbankę,według własnego
gustu.Podkrój szyi można wykończyć lamówką ,kołnierzem lub gładko plisą z podkroju.
Ponieważ bardzo się spieszyłam ,ja mojej jeszcze nie skończyłam.Chciałam jak najszybciej pomóc
mojej czytelniczce.
Przy okazji tego wpisu pokaże Wam jak skutecznie skrócić długą sukienkę aby dostała nowe życie.
Oczywiście takie przygotowanie do poprawek wymaga cierpliwości,tak,tak,wiem co piszę.Bo podobnie jak w tunice i w sukience musiałam popruć boki,wykończenie pach i podkrój szyi a w sukience wyprułam zamek z tyłu.
Ale wierzcie mi warto,bo efekt końcowy może nas mile zaskoczyć.

Przepraszam na zdjęciu pierwszym od lewej zrobiłam byka dopiero teraz zauważyłam,powinno być
1/4 obciętego dołu po szerokości(obw.w talii).
Wybaczcie ale to wszystko z pośpiechu,chciałam zdążyć jeszcze przed świętami napisać dla Was
Zmęczenie przedświąteczne daje się we znaki.
Jak co roku chciałam jeszcze zdążyć złożyć Wam życzenia świąteczne.
Jak już pisałam na początku ten post miałam nie planowany,inny temat miałam przygotowany,
może dlatego taki trafił mi się błąd.Na pewno mnie zrozumiecie.
 A to moja świąteczna sukienka.Prosta bez żadnych falban,bez ozdób i dodatków bo już sama tkanina jest strojna,nie raz nie warto przesadzać z ozdobami bo można zepsuć cały efekt modelu.
No cóż jestem już dziś wykończona,wszystko przygotowuję na święta sama,a jutro też jest dzień.
I od rana placki,babki,malowanie jajek i temu podobne.
Na pewno wiele z Was robi to samo,więc życzę wytrwałości i zdrowia aby do świąt,po świętach odpoczniemy i będziemy zbierać zdrowie całymi garściami do następnych świąt.
Czas tak szybko leci że nawet się nie obejrzymy a znowu będą następne .
A może się mylę ,Wam może tak szybko czas nie  ucieka.
Piszcie do mnie,chętnie pomogę a jeśli będzie taka potrzeba to i post przygotuję pod Wasze potrzeby
zawsze gotowa jestem pomóc moim czytelniczkom.
A ja po świętach będę miała mnóstwo pracy,szycie jeszcze raz szycie,zbliżają się wielkimi krokami
komunie moich wnuczek,a kreacje jeszcze w "proszku".
Pozdrawiam Wszystkich i jeszcze raz zdrowych i szczęśliwych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH
ŻYCZĘ .










4 komentarze:

  1. Witam,
    Bardzo pomocny wpis, jak zwykle zresztą!
    Bardzo serdecznie Panią pozdrawiam. Z okazji zbliżających się Świąt życzę Pani, Pani Danuto, wszystkiego co najlepsze.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także serdecznie pozdrawiam i dziękuję za życzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ten patent i naprawdę go polecam! Stosowany kilkakrotnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dalwi
    Dziękuję,gdy się odpowiednio zaplanuje wszystko będzie idealnie pasować.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.Kocham szycie,szyję z pasją,i Wam tego życzę.

Każdy komentarz to dla mnie jeszcze większa motywacja do pisania następnych postów.
Jeśli możecie polećcie mojego bloga swoim znajomym.
GORĄCO POZDRAWIAM.

Moja lista blogów

Ciekawe artykuły

Szukaj na tym blogu

szycie od A do Z

Powered By Blogger